بنا بر درخواست های بسیار کاربران، تیم فنی امنیت مقاله ی فوق را به صورت اختصاصی و با زبانی ساده و کوتاه برای شما عزیزان آماده کردیم که توسط اعضای فنی امنیت کالا نوشته شده است.

مقاله که در حال حاظر پیش روی شماست، شما را قادر خواهد کرد که بتوانید به راحتی سیستم مداربسته خود را نصب و راه اندازی نمایید

گاها ممکن است سیستم خریداری شده توسط شما آنچنان پیچیده و بزرگ نباشد که نیازی به نصاب جهت راه اندازی سیستم فوق داشته باشید.ولی همین نصب ساده هم ممکن است با کمی بی دقتی مشکلاتی را به وجود آورد.

 

ولی همواره توجه کنید که رشته و زمینه ی امنیت و نظارت دارای بحث های گوناگون و پیچیده ای میباشد که نیازمند تخصص کافی است و به یاد داشته باشید که در هر حال نصب و مشکل یابی های تخصصی از وظایف نصاب ها و کارشناسان میباشد و درصورت برخورد با مشکلات احتمالی حتما کار را بر عهده ی نصاب متخصص این کار واگذار نمایید.

 ما در این مقاله آموزش هایی در حد نیاز خواهیم داد که با پیمودن گام به گام مراحل، نصب خود را به راحتی میتوانید انجام دهید. در عین حال تا حد نیاز به راهنمایی وکمک به خریداران و مشتریان عزیز امنیت کالا خواهیم پرداخت. اسم ها به صورت لینک شده میباشند و درصورت ابهام میتوانید با کلیک بر روی آنها توضیحات آن را ببینید.

در این مقاله که توسط امنیت کالا و برای اولین بار به صورت بسیار ساده ارائه میشود (فرض بر آن است که تمام اقلامات و وسایل لازم محیا و تهیه شده است. اگر در این مورد اطلاع ندارید اینجا کلیک کنید)



 

*پس جهت نصب و راه اندازی صحیح سیستم خود بدون مقدمه بیشتر با هم شروع به حرکت میکنیم:

 

مرحله اول-تست) در اول نیاز است دوبین ها و دستگاه DVR(ضبط) خود را در محیط تست کنیم:

  1. پس هارد را داخل DVR قرار میدهیم و آداپتور را به دستگاه وصل میکنیم
  2. سوکت های BNC را هم به کابل های خریداری شده متصل میکنیم(سوکت ها انواع مختلفی دارد که قبلا توضیح داده شده است)
  3. آداپتور دوربین ها را هم وصل میکنیم
  4. ​سوکت های BNC را به بخش تصویر دوربین و سر دیگر آن را به ورودی تصویر DVR متصل میکنیم و DVR را روشن میکنیم
​تا این مرحله تصویر دوربین ها باید نمایان شود و تصاویر ظاهر شود.با تاریک کردن محیط دید درشب(در صورت وجود) دوربین ها را هم تست 

کنید


مرحله دوم-نصب) شاید نصب از نظر خیلی ها مساله بسیار ساده ای است، ولی این مرحله مهم ترین بخش است.در این مرحله شما باید در طراحی جایگاه دوربین ها به چند نکته مهم و یا همان فوت کوزه گری توجه کنید که در اینجا فقط به چند مورد اشاره میشود

  1. به جایگاه و نوع نورها و چراغ های سقف توجه کنید! توجه کنید که در هنگاه روشن بودن چراغ ها، نور حاصل نزدیک و یا به طرف لنز دوربین نباشد. چون این نور باعث سیاه شدن تصویر و کاهش شدید کیفیت میشود.
  2. به پنجره ها و جهت نور خورشید در روز هم توجه شود.(مانند تصویر زیر)
  3. توجه کنید که سعی شود دوربین ها همدیگر را حتما پوشش دهند و در مکانی باشند که حداکثر دید و حداقل نقطه ی کور را داشته باشند(مانند تصویر روبرو)
  4. دستگاه DVRرا هم که قلب امنیت شماست، هم باید در مکانی خشک و بدون لرزش و ترجیحا امن نگه داری شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


مرحله سوم-تنظیم) تا اینجا سیستم تست، طراحی نصب انجام و در جای خود نصب گردید

حالا باید تنظیمات شخصی و لازمی را در دستگاه DVR انجام دهید که توصیه میشود در صورت مسلط نبودن از حد این آموزش بیشتر پیش نروید.چرا که در صورت انجام کارهای اشتباه و ندانسته باعث لاک(قفل) شدن دستگاه و یا پاک شدن نرم افزار داخلی میشود که ممکن این بعضی از این مشکلات باعث از کار افتادن دائم دستگاه گردد

اما اگر گام به گام پیش بروید هیچ جای نگرانی نیست!  اول از همه دفترچه ی راهنمای دستگاه را مطالع کنید.در سیستم شما به چند تنظیم بیشتر احتیاج ندارید

  1. رمز ورود، که ورود هر فردی را به سیستم DVR شما را محدود میکند.رمز پیشفرض در دفترچه 
  2. نوشته است.در صورت مشکل به پشتیبانی فنی امنیت کالا تماس فرمایید(در صورت خطا در این مورد قابل بازگشت به صورت اول نمیباشد)
  3. ​تنظیمات روشنایی، که به میزان دلخواه و بسته به شرایط باید تنظیم شود(در صورت خطا در این مورد قابل بازگشت به صورت اول میباشد)
  4. ساعات و روزهای ضبط و روشن-خاموش شدن خودکار دستگاه در طول روز.
  5. تنظیمات کیفیت فیلم ها و میزان حجم تصاویر ضبط شده که میتوان آنها را کم یا زیاد کرد.

دستگاه و دوربین ها دارای تنظیمات مختلف و بیشتری هستند ولی تا همین اندازه کفایت میکند.


مرحله اضافی-شبکه) در صورت نیاز اتصال دستگاه به اینترنت و یا موبایل جهت کنترل دستگاه و مشاهده تصاویر در هر لحظه لازم است تا دستگاه را به شبکه های داخلی، روتر، مودم و یا وایرلس  متصل نمایید تا دستگاه بتواند تصاویر بر روی شبکه داخلی یا اینترنت به اشتراک بگذارد.

در این مورد نیاز به بحث های فراوان میباشد که در حدود این مقاله فقط برای آشنایی افراد تصاویری آموزشی و تکمیلی قرار داده شده است.

 

 

 

 

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را در یک از محصولات مورد نظر وارد نمایید یا جهت مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید

جهت اطلاع از روش نصب و تنظیم ویا درخواست ارسال متخصص نصب سیستم های مداربسته از شعب سراسر کشور، میتوانید با روابط عمومی یا واحد فروش تماس یا ایمیل نمایید.

امیدوار هستیم که با مطالعه مطالب فوق گامی بر عرصه بهبود و پیشرفت آگاهی خریداران عزیز برداشته باشیم و همچنین خوشحال میشویم که نظرات ویا سوالات خود را با ما در میان بگذارید

موفق و پیروز باشید | امنیت کالا

درباره امنیت کالا

امنیت کالا فروشگاهی میباشد که سعی در مکانیزه کردن سیستم سفارشات و سهولت در ارائه بهترین و باکیفیت ترین خدمات و محصولات میباشد

Leave a Reply

اولین نفری باشید که نظر می دهید!

اطلاع از

گفتگو

لطفا قبل از ثبت سفارش ، جهت هماهنگی موجودی کالا با بخش فروش تماس بفرمایید رد کردن